Punkt pobrań wymazów SARS-CoV-2 - zasady funkcjonowania
Pacjenci skierowani na pobranie wymazu muszą koniecznie uzgodnić rzeczywistą godzinę pobrania wymazu bezpośrednio z koordynatorem Punktu Pobrań w Zespole Opieki Zdrowotnej w Oświęcimiu pod numerem telefonu 798 909 130 od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 15:00.
Punkt Pobrań wymazów znajduje się w oznaczonym miejscu na terenie szpitala, od strony ulicy Szpitalnej. Osoba skierowana na wymaz, oraz w przypadku badań komercyjnych, dzwoni pod podany numer telefon 798 909 130 od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 15:00, oraz podaje następujące dane:
- imię i nazwisko
- numer PESEL
- kod zlecenia ( w przypadku POZ)
- adres zamieszkania ( w przypadku badań komercyjnych)
W wyznaczonym terminie i godzinie zalecane jest podejście w oznaczone miejsce wymazowe. Nie ma możliwości poboru wymazów osób wcześniej nie zarejestrowanych, z powodu konieczności przygotowania próbek. Pobrana próbka trafia do analizy do laboratorium COVID.
Informacja o wyniku testu zostaje wprowadzona do systemu. Jest ona widoczna dla lekarza POZ w gabinet.gov.pl, dla pacjenta w Internetowym Koncie Pacjenta oraz w systemie EWP dostępnym dla Wojewódzkich i Powiatowych Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych.
Jeśli wynik jest pozytywny, lekarz rodzinny informuje pacjenta o wyniku i o konieczności udania się do oddziału zakaźnego lub obserwacyjno-zakaźnego. Lekarz POZ przekazuje także informację do szpitala z oddziałem zakaźnym o fakcie skierowania pacjenta z potwierdzonym COVID-19.
W przypadku badań komercyjnych wyniki są przekazywane pacjentom telefonicznie lub na podany adres mailowy.
Godziny pracy punktu pobrań:
- Poniedziałek, Wtorek, Środa, Piątek, Sobota i Niedziela w godzinach: od 08:00 do 11:00
- Czwartek w godzinach: od 12:00 do 16:00